Endoskopik Gözyaşı Kanalı Ameliyatı

Gözyaşı Kanalı Tıkanıklığı Neden Oluşur?

Gözyaşı bezleri tarafından salgılanan sıvı emilerek göz yaşı kesesine oradan da kanal yoluyla burun içine akar. Bu yol içinde oluşan tıkanıklıklar sıvının gözde birikip dışarıya akmasına neden olur. Bu tıkanıklıklar bebeklerde bazen doğumsal nedenlerle erişkinlerde ise tekrarlayan enfeksiyonlar, sinüzit, burun bölmesi eğriliği, gözyaşı kesesi taşları, travma sonrası burun kırıkları ya da sistemik enfeksiyon ve kanser gelişimi sonrası oluşabilir.

Gözyaşı Kanalı Tıkanıklığı Nasıl Anlaşılır?

Gözde sürekli sulanma, çapaklanma ya da burun kökünde şişme ve bastırmakla gözün iç kısmından iltihap gelmesi kanal tıkanıklığının belirtilerindendir.

Gözyaşı Kanalı Tıkanıklığı Masajı Nasıl Yapılır?

Özellikle bebeklerde bu durumla sık karşılaşılır. Burun kökünden aşağıya doğru hafifçe günde 3-4 defa 5 dk. sıvazlamak ile kanalın açılması mümkündür. Erişkinlerde de aynı yöntemle masaj uygulanır. Kese ya da kanal ile ilgili yapışıklık ya da darlıklarda masaj erişkin hastalarda yeterli olmayabilir.

Gözyaşı Kanalı Tıkanıklığının Tedavisi Nedir?

Bebeklerde gözyaşı tıkanıklığı genellikle doğumsal bir gelişme bozukluğu olmadıkça ilk bir yıl içinde masaj yapılarak açılabilir. Bir yıl sonra şikayetin devam etmesi sonrasında kanal yıkama sonda uygulaması bunlarla tedavi edilemezse balonla kanalı açma girişimleri yapılabilir.

Erişkinlerde genellikle enfeksiyon sonrası kanal ve kese yapışıklıkları bu yöntemlerle açılmayabilir. O zaman burun içi eğriliklerin ve polip gibi hastalıkların tespiti yapılmalıdır. Gözyaşı kanalı tıkanıklığının cerrahi tedavisinde birkaç yöntem vardır. Genel olarak burun dışı ve burun içi yöntem olarak ikiye ayrılabilir. Burun dışından cilt kesisi yapılarak kesenin burun içine açılması yöntemi ve kesisiz endoskopik olarak kesenin burun içine açılması yöntemidir. Endoskopik yöntemin ciltte iz oluşturmaması, kesenin pompa görevi gören kaslara zarar vermemesi ve aynı seansta burun içi hastalıkları da düzeltme imkânı sunması gibi avantajları mevcuttur. Literatüre bakıldığında başarı oranı %80 ve %90 arasındadır.

Ameliyat videosu için aşağıdaki linke tıklayınız;