İşitme Kayıpları

İşitme Kaybı Nedir?

Kişinin duyduğu sesleri işitme kabiliyetinde olan azalmaya denir. Erkeklerde daha sık görülmesine rağmen frekans olarak birkaç frekansı tutabildiği gibi bütün frekansları da etkileyebilir.

İşitme Kaybı Çeşitleri ve Nedenleri Nelerdir?

Üç tip işitme kaybı çeşidi vardır. İletim tipi işitme kaybı sesi iletmede görevli yollarda (zar, kemikçikler, dış kulak yolu) bozukluk varsa, sinir tipi işitme kaybı ise iç kulak ve sonraki işitme sinir yolunda bir problem geliştiğinde oluşur. Üçüncü tip ise her ikisinin birlikte bulunduğu durumlarda görülür.

Kulak kiri iletim tipi işitme kaybına neden olur.

Birçok neden işitme azlığına neden olur. İnfeksiyonlar, genetik nedenler, travma ,yüksek sese maruziyet, metabolik ve sistemik hastalıklar, yaşlılık, tümörler ve ilaç kullanımı sebeplerdendir.

Tanı Nasıl Koyulur?

Basit bir kulak kiri işitme de azalma yapabildiği için kulak muayenesi sonrası işitme testi istenir. Sonrasında da işitme azlığının tipine göre işitme testi ve görüntüleme yöntemleri ile inceleme devam eder.

Ani işitme kaybı nedir?

Ani işitme kaybı üç gün içerisinde bir veya iki kulakta ani başlayan işitme kaybına verilen isimdir. Saatlar içerisinde tedavi edilmelidir.

Odiyometri dediğimiz işitme ölçüm cihazı ile tanı konulur.

İşitme Kaybı Tedavi Edilebilir mi?

İşitme azlığına neden olacak sebep tespit edilir ise tedavi edilebilme ihtimali vardır. Genellikle dış ve orta kulak hastalıkları tedavi edilebilir. İletim tipi işitme kaybı yapan bozukluklar ilaç ya da cerrahi yöntemle düzeltilebilir. Kemikçikleri ve zarı tutan hastalıklar genellikle cerrahi düzeltilir. Bunlardan bir tanesi Otoskleroz dur. Kulak kemikçiklerinden en küçüğünü tutan bu hastalık sesin iletimini engelleyen bir kireçlenmeye neden olur. Stapedektomi ya da stapedetomi dediğimiz cerrahi ile bu kemikçik alınıp yerine piston protez yerleştirilir.

İşitme kaybı, kulak zarı delinmesi belirtisi midir? Dr.Deniz Demir - YouTube