Kulak İltihabı Tanı ve Tedavisi

Akut Kulak İltihabı Nedir?

Orta kulak iltihabı kendini kulak ağrısı, ateş, zaman zaman baş dönmesi, işitme de azalma ile gösterebilir. Çocuklarda daha sık gördüğümüz bu hastalık orta kulakta iltihabi durumun zamanla orta kulakta basınç yaparak bazen dışarıya akmasına neden olur. Bakteri ya da virüsün neden olduğu bu durum için ilaç tedavisi başlanır. Genellikle üst solunum yolu enfeksiyonu sonrası gelişir.

Sessiz Kulak İltihabı

Seröz otit ya da efüzyonlu otit olarak tıp dilinde bilinen bu hastalık küçük çocuklarda ağrı şikâyetine neden olmadığı için tehlikelidir. Orta kulakta oluşan bu sıvı akut kulak iltihabı sonrası gelişebileceği gibi geniz eti olan bir çocukta grip sonrası da gelişebilir. Sessiz ilerleyip işitme azlığı yaptığı için küçük çocuklar fark edemez. Eğitim ve dil gelişimlerinin olumsuz etkiler. Zamanla bu işitme kaybı kalıcı olabilir. Bebeklerde kulak akıntısı iltihabi olmayabilir. Sarımsı yapışkan akıntı serumen denilen kulak salgısıdır.

Kronik Kulak İltihabı Nedir?

Uzun süreli kulak akıntısı ile seyredebilen baş dönmesi işitme azlığına neden olabilecek bir kulak hastalığıdır. Burada kulak zarındaki delik tamirinden daha geniş çaplı bir tedavi gereklidir. İşitme kemikçiklerinde ya da kulak arkası kemik bölgede kolesteatom denilen hastalık kemik erimesine neden olabilir. Bu durumda bu hastalığın temizlenmesi için Mastoidektomi ameliyatı yapılmalıdır.

Mastoidektomi Ameliyatı Nedir?

Kulak arkasında hissedilen kemik bölgeye mastoid kemik denir. Bu kemik yapının içi hava boşlukları ile kaplıdır. Bu bölgeye ulaşan iltihap komşu alanlara da yayılabileceği için kemik içinin temizlenmesi gerekir. Bu ameliyata Mastoidektomi ameliyatı denir.

Kronik kulak iltibabı ile ilgili videomuz aşağıdaki linktedir.

Kulak zarınızın delinmesi hangi şikayetlere neden olur? Dr.Deniz Demir - YouTube