Balon ile Östaki Borusu Genişletme (Dilatasyonu)

Östaki Borusu Nerededir ve Görevi Nedir?

Östaki borusu burun arkasında geniz dediğimiz yerden başlar orta kulakta sonlanan bir borudur. Orta kulak temizliği zaman zaman buradan yapılır. Ayrıca hava geçişi buradan sağlanarak dış ortam basıncı bu yol ile eşitlenir.

Östaki Borusu Tıkanıklığı Nedir?

Orta kulaktaki hava zamanla hücreler tarafından tüketilir. Bu havanın yerine konması esneme ve yutkunma hareketiyle östaki borusu vasıtasıyla olur. Östaki borusu çalışmaz ise orta kulakta zamanla negatif basınç oluşur. Bu durum kulak zarında geri dönüşü olmayan çökme zarda incelmelere neden olur.

Kulak Östaki Borusu Tıkanması Belirtileri Nelerdir?

Kulak dolgunluğu, kulakta sıvı birikimi, kulak tıkanıklığı ve işitme azlığı belirtiler arasındadır. Özellikle kişi uçak yolculuğu, yüksek rakımlı yerlere seyahat ya da dalgıçlık esnasında yani  basınç ortamı değişikliklerinde bu şikayetlere kulak ağrısı baş dönmesi ve çınlama eklenebilir. Kulak muayenesinde zaman zaman kulak zarında çökme görülebilir.

Östaki Borusu Balon Tedavisi Nedir?

Östaki borusunun tam çalışmadığı düşünülen kişilerde öncelikle östaki borusu egzersizleri önerilir. Sakız çiğnemek, balon şişirmek, valsalva manevrası ( ağız ve burun kapalı iken yanakları şişirmek) bu tür egzersizlerdir. Bunlardan fayda görmeyen hastalarda kulak zarına tüp takılabilir. Daha önce tüp tedavisinden fayda görmeyen hastalarda ya da tüp tedavisi yerine östaki borusu balon yöntemi kullanılabilir.

Ameliyat Video için tıklayın; https://youtu.be/bXmaTRLYZTY