Covid miyim, Grip mi?

Dünyanın soğuk iklim kuşağında olan ülkeleri şu an iki epidemiyi birlikte yaşıyor. Covid ve influenza salgını. COVID ve grip ya da nezle arasındaki mevcut semptomların bu kadar çok benzerliği ile bizi neyin rahatsız ettiğini bilmek zor olabiliyor. İşte virüsler arasındaki farkı nasıl anlayacağınıza ve ne zaman test yaptırmanız gerektiğine dair ipuçlarımız.

Covid 2020 yılında başladığında 3 önemli belirtisi vardı. Koku alamama, ateş, ve öksürük. Şu an Covid ile ilgili 20 den fazla şikayet araştırmalarda tespit edilmiş durumda. İlk çıkış tarihinden bu zamana kadar aşılamanın ve virüsteki mutasyonların etkisi ile covid şikayetleri de zamanla değişti. Özellikle tam doz aşı olanlarda covid hastalığı şikayetleri nezle şikayetleri ile benzerlik göstermektedir. Bu şikayetleri aşılı ve aşısız hasta grubu olarak ikiye ayırabiliriz.

Aşılı olanlarda Covid hastalığı şikayetleri; koku kaybı, baş ağrısı, boğaz ağrısı, hapşırma ve burun akıntısıdır.

Aşı olmayanlarda ise; bütün gün süren öksürük, ateş, burun akıntısı, baş ağrısı, boğaz ağrısı ve koku kaybıdır. Koku kaybı daha az görülmesine rağmen Covid hastalığının belki hala en önemli belirtecidir. Özellikle koku ve tat almada bir sıkıntı yaşadığımızı hissediyorsak evde bildiğimiz yiyecek ve ürünlerin koku ve tatlarını hemen test etmeliyiz.

Peki ne zaman test yaptırmalıyız? Kendimizi kötü hissediyorsak ve yukarıdaki şikayetlerden özellikle koku kaybı, ateş ve inatçı öksürük varsa, aşılı bile olsak test yaptırmalıyız. Covid olmasak bile bu şikayetleri olan hastalarımızın evlerinde izole olmaları maske kullanmaları ve hijyenlerine dikkat etmeleri çevrelerindekiler için daha güvenli olacaktır.